مواد غذایی چاق کننده و مقوی برای کودکان
مواد غذایی چاق کننده و مقوی برای کودکان

مواد غذایی و پروتئینی برای رشد و سلامت  کودک لازم اند برای افزایش پروتئین غذای کودک می توانید. مقداری گوشت بصورت تکه ای یا چرخ کرده (مانند: گوشت مرغ، ماهی، گوسفند و گوساله ) به غذای کودک اضافه کنید.

حبوبات مثل نخود، لوبیا، عدس، ماش منبع خوبی از پروتئین هستند. با شروع ۹ ماهگی برای تأمین پروتئین مورد نیاز کودک حبوبات کاملاً پخته و له شده به سوپ کودک اضافه کنید.

افزودن تخم مرغ به غذای کودک می تواند پروتئین غذای کودک را بیشتر کند. برای مثال:تخم مرغ آب پز را داخل پوره سیب زمینی و یا سوپ کودک بعد از طبخ رنده کنید

( برای کودکان کمتر از یکسال باید فقط زرده تخم مرغ به کودک داده شود).